Τα υπό σχεδιασμό για τον Τουρισμό του Δ. Σπάρτης



15-01-2016 11:35   

ΣΠΑΡΤΗ. Αυτό είναι το Πρόγραμμα Δράσεων Τουριστικής Προβολής 2016 όπως το επεξεργάζεται η Επιτροπή Τουρισμού του Δήμου Σπάρτης:

1.ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑΣ  (DESTINATION BRAND) ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ  ΣΠΑΡΤΗΣ
•    Δημιουργία Λογότυπου & Σλόγκαν: Σύνθεση του ονόματος του Δήμου μαζί με εικαστικά στοιχεία και πρωτότυπο σλόγκαν σε ένα λογότυπο ελκυστικό στις αγορές στόχους που θα παραπέμπει στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της περιοχής και θα είναι άμεσα αναγνωρίσιμο.
•    Δημιουργία τουριστικών διαδρομών: Σχεδιασμό, ανάπτυξη και προώθηση θεματικών τουριστικών διαδρομών που να περιλαμβάνουν:
α)Αξιοθέατα και συναφείς υποδομές (π.χ μνημεία, μουσεία, χώροι περιήγησης)
β) Υποδομές  σύνδεσης  επί  μέρους  σημείων & περιήγησης (π.χ οδικό δίκτυο, μονοπάτια  πεζοπορίας,  ποδηλατόδρομοι)
γ) Επιχειρήσεις  που  προσφέρουν  ποιοτικές  υπηρεσίες και συμμετέχουν στην διαχείριση της διαδρομής.
•    Δημιουργία τράπεζας κειμένων: Συγγραφή κειμένων γραμμένων με ελκυστικό τρόπο που να παρουσιάζουν τα αξιοθέατα και την ιστορία του Δήμου Σπάρτης και θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε έντυπα , καταχωρήσεις και στο διαδίκτυο καθώς και ανάπτυξη ιστοριών και αφηγήσεων γύρω από τον προορισμό με θεματολογία από την ιστορία, τον πολιτισμό, τις παραδόσεις, τους θρύλους κ.α.
•    Δημιουργία τράπεζας φωτογραφιών : Προμήθεια σειράς φωτογραφιών απαλλαγμένων από δικαιώματα τρίτων με φωτογραφικό υλικό που θα πρεσβεύει το destination brand και ανθρωποκεντρική προσέγγιση (επισκέπτες που βιώνουν μια διασκεδαστική και όμορφη ταξιδιωτική εμπειρία) και θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε έντυπα , καταχωρήσεις και διαδίκτυο.

2. ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΕ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΕΣ ΕΚΘΕΣΕΙΣ
Προτείνεται να συμμετέχουμε ως συνεκθέτες  μαζί με την Περιφέρεια Πελοποννήσου, στις παρακάτω εκθέσεις  του 2016:
• ITB, Βερολίνο, 9-13/3/2016
• ΜΙΤΤ, Μόσχα, 23-26/3/2016
• WTM Λονδίνο, 7-9/11/2016
• PHILOXENIA Θεσσαλονίκη, 17-20/11/2016
• GREEK TOURISM EXPO Αθήνα, 25-27/11/2016

3.ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ
Ο Δήμος Σπάρτης θα πρέπει να προχωρήσει το συντομότερο στη δημιουργία προωθητικού υλικού, το οποίο πρέπει να  είναι πρωτότυπο, με ενιαία αισθητική σύμφωνα με τις προδιαγραφές του ΕΟΤ και να μην αλληλεπικαλύπτεται από εκδόσεις άλλων φορέων του δήμου.
 Προτείνεται η δημιουργία:

α)     Εντύπου γενικού περιεχομένου το οποίο θα αποτυπώνει μια
        συνοπτική, λιτή αλλά περιεκτική εικόνα των βασικών σημείων
        τουριστικού ενδιαφέροντος του Δήμου Σπάρτης
β)     Θεματικών εντύπων
γ)      Τουριστικού χάρτη
δ)      Θεματικών βίντεο για χρήση σε διαδίκτυο - τηλεόραση  και   
         ηχητικών σποτ για χρήση στο ραδιόφωνο

4. ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Για τη διαφήμιση του Δήμου Σπάρτης προτείνεται η κατάρτιση οργανωμένης, ποιοτικής και πρωτότυπης διαφημιστικής καμπάνιας στα Μ.Μ.Ε, με συγκεκριμένο στόχο και δομή σύμφωνα με τις προδιαγραφές του ΕΟΤ. Καμπάνια με έμφαση στον ιστορικό και φυσικό πλούτο, στη τοπική κουλτούρα και παράδοση που να περιλαμβάνει:

Διαφήμιση σε ραδιοφωνικούς και τηλεοπτικούς σταθμούς, καταχωρήσεις σε  εφημερίδες, περιοδικά, τουριστικούς οδηγούς και προβολή σε ιστοσελίδες μέσω banner. Διερεύνηση δυνατότητας προβολής σε σταθμούς και συρμούς μετρό, καθώς και σε αστικά λεωφορεία.

5.ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ
Σημαντική θεωρείται η πρόσκληση και φιλοξενία δημοσιογράφων που απασχολούνται σε τηλεόραση, εφημερίδες και περιοδικά όχι μόνο γενικού αλλά και ειδικού ενδιαφέροντος προκειμένου να κάνουν αφιέρωμα στο Δήμο μας. Η μορφή αυτή έμμεσης διαφήμισης είναι αποτελεσματική και με χαμηλό κόστος. Επίσης σημαντική είναι και η πρόσκληση τουριστικών πρακτόρων- tour operators που ενδιαφέρονται να γνωρίσουν τον τόπο μας και να τον εντάξουν στα πακέτα τους. Η πρόσκληση δημοσιογράφων και διαμορφωτών κοινής γνώμης θα γίνεται μέσω των επαφών των εκπροσώπων του Δήμου στις τουριστικές εκθέσεις και τη συνεργασία των γραφείων του ΕΟΤ στο εξωτερικό.

6.ΕΙΔΙΚΕΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
Οργάνωση ημερίδων, συνεδρίων και διαφόρων εκδηλώσεων για θέματα τουρισμού και προβολής του Δήμου.

Οι εκδηλώσεις ενδεικτικά θα είναι σχετικές με α) τη χάραξη τουριστικής πολιτικής του  Δήμου μέσω της σύνθεσης προτάσεων από επαγγελματικούς, επιστημονικούς και άλλους φορείς β)την επιμόρφωση των επαγγελματιών και απασχολούμενων στον τουριστικό τομέα και γ)με θεματικό περιεχόμενο (πολιτισμό, ιστορία) σε συνεργασία με πανεπιστημιακά ιδρύματα και με επιστημονικούς συλλόγους/ενώσεις.

Καθοριστική είναι και η αξιοποίηση των αδελφοποιήσεων που έχει πραγματοποιήσει ο Δήμος Σπάρτης.

Προτείνεται  να αρχίσει από φέτος η διεξαγωγή road show (μετακινούμενων εκθέσεων) στις πόλεις με τις οποίες έχουμε αδελφοποιηθεί με την τοποθέτηση λυόμενου περίπτερου σε κεντρικό σημείο κάθε πόλης, στο οποίο θα υπάρχει προωθητικό υλικό καθώς και τοπικά προϊόντα του Δήμου μας. Στον ίδιο χώρο θα μπορούν να φιλοξενηθούν και χορευτικά συγκροτήματα ,μουσικά σχήματα ή εκδηλώσεις γευσιγνωσίας. Το road show εκτός από τη δυνατότητα να έρθουμε άμεσα σε επαφή με το κοινό, μας εξασφαλίζει και έμμεση δημοσιότητα σε ΜΜΕ για την οποία θα έπρεπε υπό άλλες συνθήκες να πληρώσουμε αρκετά χρήματα.

7. ΛΟΙΠΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ
Έκτος των ανωτέρω σημαντική θεωρείται η δημιουργία γραφείου πληροφόρησης επισκεπτών (info point) τουλάχιστον στο κέντρο της Σπάρτης είτε σε χώρο ιδιοκτησίας του Δήμου είτε σε λυόμενη κατασκευή , στο οποίο ο επισκέπτης θα μπορεί να προμηθεύεται πληροφοριακό υλικό (έντυπα, χάρτες), αναμνηστικά, τοπικά προϊόντα καθώς και να πληροφορείται για δρομολόγια, ώρες λειτουργίας μουσείων και αρχαιολογικών χώρων κλπ. Η στελέχωση του info point μπορεί να γίνει είτε μέσω του προσωπικού που απασχολείται στο Δήμο με προγράμματα του ΟΑΕΔ είτε μέσω εθελοντών.

Τέλος προτείνεται σε συνεργασία με την Εφορεία Αρχαιοτήτων Λακωνίας η τοποθέτηση πληροφοριακών πινακίδων στα ιστορικά μνημεία και αξιοθέατα καθώς και σε κεντρικά σημεία της πόλης της Σπάρτης.

Η εξειδίκευση των δράσεων θα γίνεται κατά περίπτωση από την Επιτροπή Τουριστικής Ανάπτυξης κατά τη διάρκεια του έτους

Η υλοποίηση του προγράμματος θα εξαρτηθεί από τις διατιθέμενες πιστώσεις.

 
Αποστολή της δικής σου   είδησης   ή   αγγελίας

Το δικό σου σχόλιο